ALGEMENE VOORWAARDEN
ROOMSNAILS
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Roomsnails en de klant waarop ROOMSNAILS deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen ROOMSNAILS
ROOMSNAILS zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. ROOMSNAILS zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de klant inlichten over financiele consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
BEN JE VERHINDERD? De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, uiterlijk 48 UUR voorafgaande aan de afspraak aan ROOMSNAILS melden. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag ROOMSNAILS het gehele bedrag voor de afgesproken behandeling aan de klant doorberekenen. Indien de rekening niet wordt betaald, is het ook niet meer mogelijk om een nieuwe afspraak te maken en wordt de rekening doorgezet naar een incasso bureau!
Indien de klant meer dan 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de studio komt, mag ROOMSNAILS de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken bedrag berekenen. ROOMSNAILS moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, uiterlijk 48 UUR voorafgaande aan de afspraak van de klant melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat werkstakingen wat de wet en jurisprudentie daarover zegt, inbegrepen werkstakingen door ROOMSNAILS.
4. Betaling
ROOMSNAILS vermeld alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website en social media. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. ROOMSNAILS vermeldt prijswijzigingen 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de nagelsalon. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en\of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen. Betalingen in termijn zijn hierbij niet mogelijk. De aanbetaling van het gereserveerde servicebedrag bij ROOMSNAILS is NIET-restitueerbaar.
5. Persoonsgegevens en Privacy
De klant voorziet ROOMSNAILS voor de 1e behandeling van alle gegevens, waarvan ROOMSNAILS aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijksgewijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
ROOMSNAILS neemt de naam en telefoonnummer van de klant op in salonsized. Dit telefoonnummer wordt enkel en alleen gebruikt indien ROOMSNAILS de klant op de hoogte wil stellen van een wijziging van de afspraak. ROOMSNAILS behandelt de vertrouwelijke gegevens van de client volgends de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. ROOMSNAILS zal gegevens van de client niet verkopen of verhuren aan derden.
6. NO-SHOWS.
Bij een no-show zal ROOMSNAILS de volledige behandeling in rekening brengen. Indien de rekening niet betaald wordt, schakelt ROOMSNAILS een incassobureau in.
7. Geheimhouding
ROOMSNAILS is verplicht vertrouwelijke informatie die de klant tijdens de behandeling heeft gedeelt geheim te houden. Deze verplichting vervalt als de wet of een rechterlijke uitspraak ROOMSNAILS verplicht om vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Aansprakelijkheid
ROOMSNAILS is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door onjuiste of onvolledige informatie van de klant over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Ook is ROOMSNAILS niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de klant in de salon.
8. Garantie
ROOMSNAILS geeft de klant 1 week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten.
Deze garantie vervalt indien:
– De klant de kunstnagels heeft laten onderhouden door een andere nagelsalon
– De klant zonder handschoenen met agressieve chemicalien heeft gewerkt
– De klant de kunstnagels heeft afgebeten of opzettelijk afgebroken / afgetrokken
– De klant andere producten dan door ROOMSNAILS geadviseerd heeft gebruikt voor de onderhoud van de nagels
– De klant de adviezen, voor thuisverzorging van de nagels zoals ROOMSNAILS heeft aangegeven, niet heeft opgevolgd.
– De klant de producten niet volgend de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt
– De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 3 werkdagen heeft opgevolgd
9. Hygiëne en Veiligheid
ROOMSNAILS werkt professioneel en hygiënisch en zou het waarderen als klanten rekening houden met hun persoonlijke hygiëne voorafgaand een manicure of pedicure behandeling. De klant dient eventuele allergieën of gezondheidsproblemen voorafgaand aan de behandeling te melden.
10. Beschadiging en Diefstal
ROOMSNAILS heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. ROOMSNAILS meldt diefstal altijd bij de politie.
11. Klachten
Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk worden, uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontdekking liefst schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van ROOMSNAILS. ROOMSNAILS moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven.
Indien een klant gegrond is zal ROOMSNAILS de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenminste dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien ROOMSNAILS en klager niet tot een overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
12. Nail design
Indien ROOMSNAILS een voorbeeld toont van een aan te brengen nail design ontwerp, dan geldt dit slecht als aanduiding. Het resultaat op de nagel van de klant hoeft niet identiek te zijn aan de getoonde voorbeeld. Indien de klant de aangebrachte nail design laat fotograferen voor commercieel gebruik, moet er vooraf toestemming gevraagd worden aan ROOMSNAILS. ROOMSNAILS mag hiervoor een redelijke vergoeding eisen.
13. Medicatie/zwanger
Heb je diabetes, ben je zwanger of slik je bepaalde medicatie met hormonen? Dan raad ik het af om biab te laten zetten. Door de hormoonwisseling bestaat er een kans dat de BIAB loslaat of niet goed zal hechten. In deze gevallen vervalt de garantie.
14. Behoorlijk gedrag
De klant behoort zich in de studio behoorlijk te gedragen volgens de algemenen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft ROOMSNAILS het recht de klant de toegang van de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.
15. Recht
Op elke overeenkomst tussen ROOMSNAILS en de klant is het Nederlands recht van toepassing.
16. Leeftijd
De minimale leeftijd die Roomsnails hanteert voor het zetten van kunstnagels is 14 jaar. Mits met schriftelijke toestemming tot 18 jaar van een ouder.
Door gebruik te maken van de diensten van ROOMSNAILS, verklaart de klant akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden.